Veelgestelde vragen

1. Hoe plaats ik een bestelling?

1. Zoek de foto die u interesseert met behulp van de zoekmachine, in de categorieën of upload uw eigen foto. Kunt u niet kiezen? Maak dan eerst een eigen online verzameling van uw favoriete foto's en kies daar later de beste uit.

2. Bepaal de afmetingen, kadreer de foto, kies het afdrukmateriaal en de eventuele effecten die u wilt toepassen (zwart-wit, sepia, etc.) en voeg het artikel toe in uw winkelmandje.

3. Vul een eenvoudig formulier in, vermeld het exacte verzendadres, telefoonnummer en e-mailadres.

4. Betaal uw aankoop met een veilige elektronische betaling of een overschrijving en wacht tot de koerier uw bestelling aflevert.

2. Hoe gebruik ik een kortingscode?

Dat gaat heel makkelijk: voeg de artikelen die u interesseren toe aan uw winkelmandje. Voer daarna de kortingscode in boven de lijst met artikelen in de winkelmandje (zie de afbeelding hieronder) en klik op toevoegen. De korting wordt automatisch verrekend na het invoeren van een geldige kortingscode.

Gebruik de kortingscode op het moment dat u uw bestelling plaatst. Als u de bestelling al heeft geplaatst en betaald dan wordt het kortingsbedrag niet verrekend. Maakt u zich geen zorgen: u kunt de ongebruikte kortingscode gewoon bij een volgende bestelling gebruiken.

Actuele aanbiedingen kunt u vinden op de homepagina van onze website, op Facebook, op ons blog en via de nieuwsbrief.

In het tabblad Kortingscodes vindt u meer informatie over kortingscodes.

3. Op welke manier kan ik voor mijn aankopen betalen?

U kunt uw aankoop betalen met veilige elektronische betalingen of een overschrijving. In het tabblad Betaling vindt u meer informatie over de betalingsmethoden.

4. Wat is de levertijd?

De levertijd hangt af van het product dat u heeft gekozen. Nadere informatie over levertijden vindt u in het tabblad Levertijden.

5. Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van de aard en de afmetingen van het verpakte artikel. In het tabblad Verzendkosten vindt u meer informatie over de verzendkosten.

6. Wat moet ik doen als het pakket beschadigd aankomt?

Als u ziet dat het pakket van foto4art.be is beschadigd, maak het dan open en controleer de inhoud in aanwezigheid van de koerier. Is het artikel beschadigd? Stel dan een 'schadeprotocol' op.

In dat geval zenden wij u het bestelde product zonder extra kosten binnen 10 werkdagen opnieuw toe (voor producten van glas geldt een langere levertijd van 20 werkdagen).

Wanneer u de beschadiging van het artikel pas vaststelt als de koerier al is vertrokken, zal een 'schadeprotocol' of 'reclamatie' niet worden erkend.

Meer informatie vindt u hier.

7. Wat gebeurt er als het artikel mij niet bevalt en ik het wil ruilen voor een ander?

Het artikel wordt speciaal voor u gemaakt in de door u gewenste afmetingen. U moet uw aankoop daarom goed overdenken, omdat in dit geval retourneren of ruilen niet mogelijk is.

8. Is de foto nog van goede kwaliteit als hij wordt uitvergroot naar grote afmetingen?

De afbeeldingen van foto4art.be zijn zodanig geselecteerd dat zij allemaal voldoen aan de eisen van grootformaatdruk. Afgezien daarvan controleren onze werknemers iedere opdracht voordat zij overgaan tot drukken. Alle foto's op onze website voldoen aan hoge eisen en zijn gemaakt in overeenstemming met de regels van de fotografie. Als elementen van de foto onscherp zijn (dit betreft overwegend de achtergrond van de foto of foto's die zijn scherpgesteld op één element), dan zijn ze na het afdrukken ook onscherp.

Twijfelt u aan de kwaliteit van de gekozen foto? Wij kunnen u na het plaatsen van de bestelling een voorbeeldfile met de foto toesturen. U kunt dit verzoek vermelden als opmerking bij het plaatsen van uw bestelling. Bekijk de voorbeeldfile zorgvuldig en bevestig vervolgens de foto per e-mail. Wilt u toch een andere foto kiezen? Het is voldoende om ons het nummer van de nieuwe foto toe te sturen. De levertijd start op het moment dat u de voorbeeldfoto bevestigt.

Hoe groter de print dient te worden, hoe minder scherp het beeld zal worden. Als men dit vanop een realistische afstand bekijkt, is dit prima te doen.

9. Kan ik een foto kadreren, de kleur van de foto veranderen of hem in spiegelbeeld laten afdrukken?

Een foto kan altijd aangepast worden. Zo kunt u de foto omzetten in zwart/wit, sepia of full color, een effect toevoegen aan een foto of de foto draaien. Pas als u op de knop ‘In winkelwagen’ klikt, worden alle wijzigingen opgeslagen en sturen wij u door naar het bestelformulier. Tot deze tijd kunt u lekker experimenteren met het bewerken van uw foto.

10. Zijn mijn persoonlijke gegevens beveiligd? Op welke manier?

foto4art.be verzamelt en gebruikt klantgegevens uitsluitend voor de postorderverkoop van artikelen. Het gaat hierbij om o.a. adresgegevens, e-mailadres en telefoonnummer.

Deze gegevens zijn niet toegankelijk voor derden en dienen uitsluitend om bestellingen van de klanten uit te voeren en klanten te informeren over nieuwe artikelen in ons aanbod.

- Bij het plaatsen van een bestelling gaat de klant bewust akkoord met de verwerking en het gebruik van zijn persoonlijke gegevens voor de uitvoering van de bestelling, de behandeling van eventuele reclamaties en tevens voor het vereenvoudigen van eventuele toekomstige aankopen. Deze gegevens worden voor geen enkel ander doel gebruikt of verwerkt.

11. Wat moet ik doen als ik nog vragen heb over mijn bestelling?

Als u op onze website geen antwoord vindt op uw vragen, dan kunt u ons altijd bellen of schrijven. In het tabblad Contact vindt u nadere informatie.

12. Word ik op de hoogte gehouden van de voortgang bij de uitvoering van mijn bestelling?

Wij informeren u over iedere statuswijziging van uw bestelling. Vóór verzending krijgt u informatie over de zending en de dag waarop het pakket wordt geleverd.

Onze bestelstatussen:
- in voorbereiding - de bestelling is op de juiste manier geplaatst;
- wachten op betaling - als u heeft gekozen voor vooruitbetaling met een overschrijving, dan ziet u deze status totdat het bedrag op onze bankrekening is bijgeschreven;
- betaling geaccepteerd - als u heeft gekozen voor online betalen, dan verschijnt deze status direct na het uitvoeren van de betaling; bij vooruitbetaling met een overschrijving - nadat het bedrag op onze bankrekening is bijgeschreven;
- in productie - uw bestelling is aangekomen in de productieafdeling. Wij zetten ons voor 200% in om uw bestelling op tijd af te leveren;
- uw bestelling is verzonden - uw pakket is overgedragen aan de koerier. U ontvangt een e-mail met informatie dat het pakket is verzonden en met het nummer van de zending, zodat u kunt volgen waar het pakket zich bevindt totdat het wordt overhandigd.

13. Zijn de kleuren op de afdrukken hetzelfde als op de monitor?

De winkel is niet aansprakelijk voor kleine uiterlijke afwijkingen tussen het geleverde artikel en het door de verkoper aangeboden artikel. De afbeelding die u ziet op uw monitor kan qua kleur enigszins afwijken van de afgedrukte afbeelding. Dit komt door verschillen in de manier waarop de afbeelding op de betreffende monitor wordt weergegeven. Dergelijke afwijkingen vormen geen grond voor het indienen van reclamaties.

14. Ik heb geen geschikte afbeelding gevonden. Kan ik rekenen op hulp?

Wij kunnen u uiteraard helpen bij de keuze voor een afbeelding. Ga naar het tabblad Decoratieadvies voor meer bijzonderheden

15. Ik heb een artikel ontvangen dat niet of slechts gedeeltelijk voldoet aan mijn bestelling - wat moet ik doen?

Maakt u zich geen zorgen, wij herstellen de vergissing razendsnel. Neem direct contact met ons op, wij zullen zo snel mogelijk proberen het artikel aan te vullen of te ruilen in overeenstemming met uw bestelling.

16. Is de inkt die bij het drukken wordt gebruikt niet schadelijk voor kinderen?

Bij de productie van onze artikelen gebruiken wij de allernieuwste machines die volledig mens- en milieuvriendelijk zijn. Onze afdrukken mogen daarom worden opgehangen in kleuterscholen, scholen, ziekenhuizen, openbare instellingen, kinderkamers, slaapkamers, etc.

17. Kan ik foto's zien van realisaties bij andere klanten? Ik ben op zoek naar inspiratie.

Natuurlijk. Wij nodigen u uit om onze Inspiratie met foto's van onze klanten te bekijken. Alle producten zijn gemaakt door foto4art.be.

18. Wat zijn de voordelen van een abonnement op de nieuwsbrief?

Als u zich inschrijft op onze nieuwsbrief ontvangt u informatie over actuele aanbiedingen en nieuwe producten. Het aantal bestellingen voor een bepaalde aanbieding in een gegeven periode is meestal beperkt, een abonnement is daarom zeker de moeite waard. De nieuwsbrief wordt meestal één keer per maand verzonden.

19. Herroepingsrecht

Alle goederen zijn vervaardigd volgens de specificaties van de klant. De goederen hebben derhalve een persoonlijk karakter en kunnen niet terug worden genomen. Als gevolg daarvan is annuleren van een bestelling niet mogelijk.

20. Kan ik mijn bestelling annuleren of veranderingen aanbrengen?

U kunt uw bestelling tot 15 min na het bestellen nog annuleren of een verandering aanbrengen. Na afloop van deze periode begint de voorbereiding voor de productie van uw bestelling. Daarom is een annuleren of een verandering op een later tijdstip helaas niet meer mogelijk. Bij het annuleren van de bestelling, zullen er 10% administratieve kosten worden afgetrokken van het totaalbedrag. Indien u een verandering aanvraagt en de totaalprijs blijkt goedkoper te zijn dan het bedrag dat u betaald heeft, ontvangt u van ons een kortingscode ter waarde van het prijsverschil. Deze kortingscode is te gebruiken bij een volgende bestelling en heeft een geldigheidsduur van 1jaar.